Home Nieuws Lintjes voor vrijwilligerscoördinatoren

Lintjes voor vrijwilligerscoördinatoren

6 okt 2022

Anton Borst en Liesbeth Struijk zijn donderdag 6 oktober benoemd tot lid in de Orde van Oranje-Nassau. Als vrijwilligerscoördinatoren van Hospice Ede de Olijftak, zorgden zij er 12½ jaar lang samen voor dat er steeds vrijwilligers beschikbaar waren. Onbetaalbaar waardevol werk, want dankzij de inzet van vrijwilligers kunnen de verpleegkundigen zich volledig richten op de zorg voor de cliënten. Het werk als coördinator was vooral in de coronatijd extra lastig, omdat regelmatig vrijwilligers uitvielen. Toch zorgden beiden ervoor dat er steeds weer vrijwilligers beschikbaar waren.

Tijdens zijn afscheid als vrijwilligerscoördinator bij het hospice werd Anton Borst verrast met deze Koninklijke Onderscheiding. Burgemeester van Gemeente Wageningen, Floor Vermeulen sprak vol lof over het werk van zijn plaatsgenoot: “U bent met uw vrijwilligerswerk iemand die geeft om de medemens en daarmee bent u een voorbeeld voor ons allen. Dat verdient onze grootste waardering.”

Burgemeester Petra Doornenbal van Gemeente Renswoude richtte zich tot haar plaatsgenoot Liesbeth Struijk: “De bijdrage van Liesbeth aan het hospice vormt samen met haar vrijwilligers het goud van de afdeling!”

We hopen dat Liesbeth nog lang bij ons als vrijwilligerscoördinator actief mag blijven en danken haar en Anton heel hartelijk voor hun enorme inzet in al die jaren!